my family

my family

Wednesday 6 February 2013

GEMUK VS KURUS

Baru-baru nie ada yang bertanya.. "kak Na, ada tak supplemen yang boleh naikkan berat badan? saya nie dah cuba macam2 produk tapi still x naik2 beratnya.. risau jugak..makan dah banyak.. tapi kering semacam jugak.. rasa rendah diri sangat nie kak!" Huhuu... sambil gelak saya cakap, "awaklah org kedua yang tanya pasal supplemen utk gemuk selepas ank sulung saya sendiri.. lagi satu, awaklah org pertama yag cakap rasa rendah diri sbb kurus! Kebanyakan yang gemuk je rasa rendah diri nih!" hehee...

Serius! memang ramai org bertanya bagaimana nak kuruskan badan dan nak cantik berbanding nak gemuk dan nak kesihatan yang baik.. Tapi, jangan bimbang ye, yang ambil supplemen set utk kurus dan cantik dari Shaklee sememangnya akan dapat bonus kesihatan yang baik luar dan dalam juga! Dah terbukti ramai yang berpuashati setelah mengamalkan pengambilan supplemen nie.

Kebiasaannya, saya cadangkan untuk mereka yang nak kurus dgn bajet yg rendah, saya syorkan ambik Alfalfa or Herblax utk detox, ambik Lecithin utk bakar dan pecahkan lemak2 dan ambil ESP utk tenaga dan otot.. Bajet lebih bolehlah ambik CINCH inch loss plan! (^____^)

Sebenarnya banyak lagi supplemen dari shaklee yang boleh menyumbang utk diet sihat anda. Antaranya adalah Omega Guard.. juga bertindak untuk proses pembakaran lemak. Alhamdulillah, memang ada yang dah berjaya turunkan berat badan sejak mengamalkan set yang saya cadangkan di atas tadi.. salah seorangnya adalah anak saudara saya sendiri... berat beliau dari 101kg dah turun ke 86kg dlm masa 2bln... Tapi harus di ingat ye, dia ambik supplemen dgn senaman yg konsiten! selalu buat sit up utk kempiskan perutnya dan ke gym juga! Bersenam itu sangat penting utk proses pembakaran lemak menjadi lebih mudah. Kalau makan supplemen lepas tu tidur n bersenang2 je mmg lambatlah nak dapat hasilnya kannnn....? (^__~) So, makan supplemen dan mulakan untuk gaya hidup yang sihat ya! (^_____^)

Oklah, setakat itu dulu cerita bab nak kurus ye... sekarang nak cerita pasal nak gemuk pula... hehee....
Saya ada juga cakap, nak gemuk tak susah laa... makan je banyak2... heee... silap tuuu... makan banyak pun kena hati2 juga ye... badan tak gemuk tapi karang kolestrol yang gemuk pulak! hehee... Oleh kerana saya tak pernah bagi cadangan supplemen utk gemukkan badan, jadi saya tanya pendapat kawan2 yang biasa cadangkan untuk customer diorang... Inilah antara supplemen yang di cadangkan mereka ye...
Untuk naikkan berat badan, anda bolehlah ambik MEALSHAKE, VITA-LEA dan B-COMPLEX... haaa.. kalau dah bejaya naikkan berat badan dengan supplemen nie, jangan lupa jadi model akak ye...! (^____~)

Nampak tak? menaip cerita untuk nak kurus lebih banyak dari yang nak gemuk tuuu.... heehee... Apa-apa pun kita memang harus berusaha.. tak kiralah nak gemuk atau kurus... (^____^)

Sampai sini dulu cerita supplemen untuk hari nie ye... nak masuk dapur dah... sambal sotong + petai, request dari hubby untuk lunch hari nie... So, jom masak!

   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...